Dozen Creative - SerrahSport W3AR

Modérateur :Animateurs Graph

multiplex
Equipe Préférée :Topsport Vlaanderen - Baloise
Re: Doz~N, vernissage

Message par multiplex » 02 nov. 2013, 21:08

A reprendre juste les formes pour les faux sponsors, ça commence à râler...

EDIT: Il y a plus nerveux que moi finalement :biggrin:
Pas trop de maillots prévus. Je préfére chercher un boulot et jouer le peu de temps que je peux plutôt que passer mon après-midi sur un logiciel d'édition d'images. Désolé.
Image
dozen
#iamaceltic
Pays :Belgique
Equipe Préférée :Wanty - Groupe Gobert

Re: Air France - Trek

Message par dozen » 02 nov. 2013, 22:11

miggi133 a écrit :
dozen a écrit :...
DUDE! NOT COOL! You clearly just ripped off my US POSTAL jersey!!! I dont like people using my designs for their own creations... Even if I get credit on jerseys.
I spent several hours making some of my designs and I think it is insulting if someone just redraws my shapes for their own jerseys.
Its just one of the reasons why I am considering to stop making jerseys all together...
Ok, let's clear it
I ripped it because, first of all, it's a beautiful jersey, but in fact it was clearly a request of member who want a jersey with those sponsors but this design ! That's why you get credit !
In my point of view (MY POINT OF VIEW), if you don't want to see your work re-used (or ripped), don't share it, if someone use it (and of course give CREDIT), it's a proof you did a good job ! I repeat it's my point of view !
But if you disaggree, I delete it, I make another one but quite the same but not ripped and say "I just be inspired of it" and I don't give you any credit !
multiplex a écrit :A reprendre juste les formes pour les faux sponsors, ça commence à râler...
EDIT: Il y a plus nerveux que moi finalement :biggrin:
En meme temps quand la forme est belle, c'est un gain de temps non ?
Enfin bref y'a toujours des gens qui n'acceptent pas qu'on utilise leur travail comme base, pour ma part, je prendrai plutot ca comme un compliment mais bon, comme dit plus haut, c'est mon point de vue !
Image
Image Image Image Image
Image
multiplex

Message par multiplex » 02 nov. 2013, 22:42

Si c'est pour faire de la merde, j'aime pas. Toi, tu ne fais pas de la merde alors je comprends pas pourquoi il gueule.
Pas trop de maillots prévus. Je préfére chercher un boulot et jouer le peu de temps que je peux plutôt que passer mon après-midi sur un logiciel d'édition d'images. Désolé.
Image
dozen
#iamaceltic
Pays :Belgique
Equipe Préférée :Wanty - Groupe Gobert

Message par dozen » 02 nov. 2013, 22:51

tu sais on a tous commencer et "fait de la merde" je vois pas pourquoi un "bon tricoteur" pourrais et pas un debutant
Enfin, je crois que c'est un debat futile sans grand fond et completement dérisoire ;-)
En plus a la limite ca prends plus de temps de "copier" que de partir de zero pour ce genre de maillot (somme toute assez simple), un copieur doit avoir pas mal de maitrise pour copier correctement ^^
Image
Image Image Image Image
Image
miggi133
Serial créator
Pays :Luxembourg
Equipe Préférée :Unitedhealthcare Professional Cycling Team

Re: Air France - Trek

Message par miggi133 » 03 nov. 2013, 00:14

dozen a écrit :
miggi133 a écrit :
dozen a écrit :...
DUDE! NOT COOL! You clearly just ripped off my US POSTAL jersey!!! I dont like people using my designs for their own creations... Even if I get credit on jerseys.
I spent several hours making some of my designs and I think it is insulting if someone just redraws my shapes for their own jerseys.
Its just one of the reasons why I am considering to stop making jerseys all together...
Ok, let's clear it
I ripped it because, first of all, it's a beautiful jersey, but in fact it was clearly a request of member who want a jersey with those sponsors but this design ! That's why you get credit !
In my point of view (MY POINT OF VIEW), if you don't want to see your work re-used (or ripped), don't share it, if someone use it (and of course give CREDIT), it's a proof you did a good job ! I repeat it's my point of view !
But if you disaggree, I delete it, I make another one but quite the same but not ripped and say "I just be inspired of it" and I don't give you any credit !
If it was indeed a request (I admit, i didnt check for that) you could have at least told yer man to ask me first, or you could have passed the request on to me, or indeed ask me if id be ok with you using my design. Ive been copied before without getting credit, and as a result of that I have been considering not sharing my work anymore whatsoever. But that would hurt the people that actually like the work and just browse the forum to maybe get a lucky find.
If I am asked if it is ok to use my design or if I am consulted on the request I wouldnt mind.
Sorry, but thats just my opinion. I do get your point though!
Image
semi_velo
Monocycle

Message par semi_velo » 03 nov. 2013, 01:23

Après , si il ets pas content il pose un Copyright sur so design et puis basta mais il dépansse de l'argent pour rien ;)
Image
multiplex

Message par multiplex » 03 nov. 2013, 11:41

On a pas de sous alors quel intérêt de nous faire un procès? :mdr:
Image
semi_velo
Monocycle

Message par semi_velo » 03 nov. 2013, 14:41

Si ca le gène que l'on utilise son design , c'est son problème mais on n'a le droit ;)
Image
piepos
Grand sage
Equipe Préférée :FDJ

Message par piepos » 03 nov. 2013, 14:59

Voilà pour l'équipe "A1 Austria Telekom"

bottle

Image

corsair

Image

gloves